År är bara dagar

Idag är ingen vanlig dag idag är det mormors födelsedag! Hurra! Hurra! Hurra!
Det är trots allt inte varje dag man fyller 31 777 dagar så varför skulle man inte fira denna dag? Varför inte fira varje dag? Idag var det 6 652 dagar sedan jag föddes och om 288 dagar är mitt artonåriga liv slut och jag fortsätter min stig i livet nitton år gammal. Om gud vill förstås.
Tänk vilken lång tid jag har levt. Tänk hur mycket av den tiden jag har spenderat genom att sova och tänk hur många veckor jag spenderat på facebook. Och tänk hur mycket man har hunnit med emellan det. Så mycket vi minns och så lite som faktiskt glömts bort, så mycket som var himla roligt och så mycket vi har lidit. Så mycket som vi har skrattat och så mycket vi har beklagat oss över saker. Beklagat oss över saker vi inte henner idag medans vi glömmer att för de flesta kommer en morgondag med tid för det man vill göra. Tänk över mitt råd:
Varför göra något idag när man kan skjuta upp det till imorgon? Vad är idag om inte gårdagens morgondag?
F.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback