Resdag 1

Jag lyckades packa klart igår och vid sex imorse rullade bussen från Eksjö mot Österrike. Ett antal filmer och en träning i Danmark har avklarats, nu ska vi bara in i Tyskland och övernatta innan vi återintar filen på Autobahn och far vidare för att möta Österrike, Alperna, Tyrolen och Inspruk.

Från träningen tar jag med mig lärdomen att det lönar sig att vara sportslig och ärlig och jag är mycket stolt över mig själv eftersom jag i samband med att vara ärlig i skogen vann masstarten vi sprang. Sören berättade förresten en lite rolig historia om skogen vi tränade i innan start. Skogen är hans hemmaterräng så han har sprungit där ett antal gånger och en gång när hans bror sprungit nattorientering på platsen hade han nästan sprungit in i en man som hängt sig i ett träd, alltså ett lik hängande i ett träd! Det är sådant som BARA händer på film och vad man fantiserar om men alltid inser det absurda i ämnet och lämnar det genom att konstatera att det var en av de mest töntiga tankar man fått. Tydligen hade då detta hänt så mina realistiska åsikter bör möjligtvis redigeras en smula.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback